21 apr. 2011

La cumparaturi...

Se apropie Pastele. Nu e febra cumparaturilor ca in Romania. Poate doar la raioanele de carne pentru ca cipriotii sunt mari consumatori de carne. Totusi e oarecum aglomerat peste tot. Saptamana aceasta am iesit cu bine din 2 tentative de teapa:
Prima a fost la benzinarie. Ii dau tipului de la benzinarie 50 de euro sa imi puna benzina de 10, iar ceilalti 40 il rog sa mi-i dea de 5 si de 10 euro. Imi pune omul pompa, intre timp imi da restul. Apo ma anunta ca s-a facut si imi inchide capacul de la rezervor. Eu nu m-am dat jos in tot acest timp. plec de la benzinarie, opresc sa-mi iau o apa si cand ma urc inapoi in masina vad ca rezervorul era tot aproape gol. Ma intorc la benzinarie si cand ma vede respectivul, s-a schimbat la fata. Incerc sa-i explic ca nu mi-a pus benzina si ca ma ia de fraier dar nimic. Vine seful statiei si el incerca sa ma convinga ca ala mi-a pus benzina, desi el nu fusese prin preajma cand s-a petrecut fapta. Mai mult, ca sa ii conving ca indicatorul arata corect, am pus personal benzina de 10 euro. Ma calmez si ii spun ca daca nu imi pun benzina pe care am platit-o, chem politia. S-a calmat instant si l-a chemat pe patron. Ala incerca sa-mi explice despre masina MEA, ce rezervor are si ca de fapt el crede ca am benzina, dar pentru ca sunt client imi pune el benzina de 10 euro ca sa nu ma supar. Imi pune benzina si astfel rezervorul e aproape la jumatate. Cand vede asta, isi cere scuze, isi da seama ca intr-adevar prima data nu imi pusese benzina, dar m-a asigurat ca indianul (sau bangladesh-ul) e corect si ca nu a incercat sa ma fure.
A doua, la supermarket: Vad la oferta o sticla de vin rosu. o pun in cos, mai cumpar alte produse, ajung la casa, platesc si cand ma uit pe bon, vinul era la alt pret. Merg inapoi la casiera, o cheama pe sefa ei si aia ma duce la raft sa imi arate ca nu e cum zic eu. Acolo insa vinul pe care-l luasem era singurul de la producatorul respectiv, singurul cu acea denumire, deci ar fi fost imposibil sa nu fie ala de pe eticheta. Totusi, foarte convinsa, duduia ma asigura ca pretul de pe bon e corect si ca daca doresc imi face retur si imi da banii inapoi. Degeaba incerc sa-i explic ciutei ca eu nu vreau banii ci vreau sa cumpar acel produs la pretul afisat. Ea repeta poezia exact ca un pick-up zgariat. O las balta pentru ca deja eram cu cumparaturile in masina si copilul era agitat si am plecat.
Asadar aveti grija mai ales in perioadele in care sunt multe redueri. Calculati inainte de a ajunge la casa cat aveti de plata. Daca ceva vi se pare ca nu e ok, indiferent de suma, cereti explicatii. In goana dupa clienti supermarketurile vor incerca sa va multumeasca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu