23 mai 2011

Am fost in Israel (III)

Se stie ca Israelul e o tara care sta pe un butoi cu pulbere. Multi sunt cei care cred ca acolo e razboi si nu e prea sigur sa te aventurezi. In afara de Ierusalim, unde fortele de securitate mi se pare ca sunt intr-un numar exagerat de mare, in restul Israelului chestiunea asta e destul de relaxata pentru o tara aflata in conditia respectiva. Exceptie fac autogarile si aeroportul. 
Despre securitatea de la aeroport o sa povestesc ami incolo pentru ca e de domeniul SF-ului ce se intampla acolo. O sa incep cu Ierusalimul... Multa agitatie si multe trupe in zona orasului vechi. Daca in tot Israelul e la ordinea zilei sa vezi barbati si femei in uniforma avand pusca cu ei (cei care efectueaza stagiul militar obligatoriu), in Ierusalim treaba e dusa la extrem. In jurul orasului vechi erau sute de militari, polititsti, genisti, scutieri, politisti calare si masini de interventie gata sa intervina la cel mai mic semn de "scandal". Camere de supraveghere sunt amplasate peste tot. In orice statie de autobuz gasesti cate 2-3 politisti gata sa intervina daca e cazul. Iata o poza facuta din autobuz unei masini de politie:



Poate ca cel mai scazut nivel de securitate l-am vazut in cartierul crestin. Acolo treaba era relaxata, in schimb la trecerea dintre cartiere erau postati politisti la fiecare 10 metri de o parte si de alta a aleilor, cu mana pe arma! La intrarea in cartierul arab (Poarta Damasc) totul era parca de pe alta lume. Raportul de forte de ordine relativ la numarul oamenilor aflati in zona cred ca era de 1 la 1. Toti stateau pregatiti de interventie si o tensiune uriasa plutea in aer:




Se pot vedea in poza de mai sus cordoanele de polititsti aflate atat pe mijlocul strazii cat si pe trotuar (in dreapta fotografiei). 
La aeroport, la plecare, a fost un adevarat tur de forta printre controalele de securitate. In parcarea aeroportului unor tipi cu "ochi albastri" li s-a parut ciudat ca mi-am luat singur trollerul din portbagajul taxiului. M-au tras deoparte si mi-au verificat actele si bagajul de mana, precum si o prima trecere printr-o poarta de detectare a metalelor. Intru in cladirea terminalului si duduia de la ghiseu ma trimite spre coridorul 3. Acolo o tipa verifica TOTI pasagerii: acte, bagaje de mana, intrebari despre bagaje si despre ce si cum si unde au stat si mai ales ce contin. De acolo toate bagajele de cala sunt scanate inainte de a se face check-in-ul. Acestea sunt introduse intr-o masinarie de marimea unei camionete unde sunt scanate si de unde sunt efectiv aruncate afara pe o banda care ti le aduce apoi foarte delicat. Am avut nenorocul ca la acest control sa li se para oamenilor ceva suspect si impreuna cu aprox jumatate din oamenii carora li se faceau acest control am fost trimisi la control amanuntit. Controlul amanuntit al bagajelor de cala se face la un ghiseu mare, patrat in mijlocul caruia troneaza niste scannere. Mi-au fost scoase din bagaj TOATE lucrurile separate si verificate bucata cu bucata. Mi s-au scos si bateriile din periuta de dinti, lenjeria si mi-au fost demontate incarcatoarele de la telefon si camera foto. Ajunsesem in aeroport cu 2 ore si 40 de minute inainte si deja eram in intarziere. Dupa tot circul asta jenant cu amestecuri de chiloti purtati si suveniruri pentru cei dragi, duduia de la ghiseu imi interzice sa pun mana pe bagajul de cala si mi-l duce personal la biroul de check-in. Acolo lucrurile decurg normal. Intru spre zona de imbarcare si inainte de asta se face vama. O duduie verifica pasaportul, intreaba 2-3 chestii idioate si apoi imi pune viza de iesire. Dupa vama, un alt control verifica toate pasapoartele si viza aplicata. De acolo merg spre duty-free. Imi iau in fuga o cafea si fug spre poarta de imbarcare. Deja eram in intarziere. Pana la poarta de imbarcare mi se face un control cu detectorul de metale si mi se verifica bagajul de mana. Inainte de a merge spre avion, la intrarea in tunel un alt contrul verifica prin sondaj actele si bagajele de mana. Mie personal mi s-a parut foarte stresant si sfatuiesc pe toti cei care merg in Israel cu avionul sa fie prezenti in aeroport cu minim 3 ore inainte de plecarea avionului daca vor sa aiba timp sa bea o cafea si sa arunce un ochi in duty-free.
Ca o destindere, la final, iata si cateva poze cu doamne politist:





Un comentariu: