13 mar. 2012

Cum a fost la intalnirea organizata Duminica in Limasol de Ambasada Romaniei.

Asa cum am scris si am anuntat atat eu cat si Ziarul Romania, Duminica a fost organizata o intalnire intre membrii comunitatii romanesti in Cipru si reprezentanti ai Oficiului fortelor de munca, Asigurarilor Sociale si Politiei. Intalnirea a fost organizata de Ambasada Romaniei la Nicosia si a fost mediata de Excelenta Sa Ion Pascu, noul ambasador.

Din pacate numarul participantilor a fost surprinzator de mic, semn ca daca nu se dau mici si bere romanii nu se obosesc sa vina. Au fost facute prezentari ale serviciilor de plasare a fortei de munca, de asigurari sociale si de conflicte de munca. Reprezentantul Politiei a prezentat o statistica cel putin surprinzatoare din punctul meu de vedere.
Se pare ca numarul infractiunilor comise de romani in Limasol a scazut in 2011 fata de 2012. Din aceeasi prezentare am aflat ca in inchisoarea din Limasol ar fi incarcerati 70 de persoane cu nationalitate romana si ca zilnic ar fi cam 70 de infractiuni si contraventii atribuite persoanelor de origine romana. Se pare ca dintre infractiunile grave, romanii sunt fanii spargerilor. Transmit pe aceasta cale felicitari celor de la politie care s-au gandit sa-si traduca materialele si in limba romana!
FOARTE IMPORTANT: Directorul Serviciilor de Asigurari Sociale Limasol a prezentat la aceasta intalnire un tip nou de carnet care se pare ca trebuie avut de catre angajat tot timpul cat este la serviciu! Este pentru prima data cand am auzit de acest carnet, dar se pare ca se vor face controale in aceasta privinta!
Ce nu mi-a placut la aceasta intalnire este ca nu prea a fost timp de itrebari desi pregatisem cateva interpelari foarte interesante. Domnul Ambasador a promis ca la urmatoarea intalnire vor fi mai putine monologuri si mai mult dialog! Sa speram ca asa va fi. Printre putinele chestiuni pe care am apucat sa le discutam, subsemnatul a ridicat chestiunea taxelor consulare, problema reprezentarii diasporei in Parlament, problema intarzierii excesive a banilor din Redundancy Fund (compensatii pentru cei concediati care au vechime mai mare de 2 ani la acelasi loc de munca). Cea mai delicata problema ridicata a pus in dificultate pe toti reprezentantii staului cipriot si lucrul asta m-a bucurat! Am adresat intrebarea catre toti cei 4 reprezentanti si doar Directorul de la Asigurarile Sociale a baiguit ceva. Intrebarea a fost: "In cazul in care un contribuabil constata ca nu este tratat corect de un functionar de la ghiseu, cui ar trebui sa se adreseze?". Cum am mai zis, doar cel de la Asigurarile Sociale a incercat sa mimeze un raspuns in sensul ca tot sistemul este informatizat si ca orice cerere este tratata corect.
In fine, astept cu nerabdare urmatoarea intalnire pentru ca ca mai am cateva intrebari, unele chiar foarte directe si care ating puncte sensibile.

4 comentarii:

  1. Salut!
    Ai cumva mai multe detalii referitoare la carnetul despre care ai scris? Ce cu el? E doar pentru romani? E nou? Nimeni din colegii mei nu a auzit de asa ceva si nu ii vad rostul atata timp cat Social Insurance Number, TIC etc ca sa te "legitimeze" :)

    Merci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din cate am inteles din traducerea facuta la intalnirea respectiva, carnetul acela ar urma sa fie obligatoriu dar nu s-a precizat cand.
      O sa incerc sa obtin mai multe informatii in zilele care urmeaza...

      Ștergere
    2. Merci de raspuns! O sa tin un ochi pe articol si RSS pentru noutati. E interesant pentru ca am intrebat si pe o tipa care e manager de HR pe aici si nu auzise de asta. Nu prea inteleg care o fi rostul carnetului :)

      Ștergere
  2. Toata stima mea.Apreciez detasarea dumneavoastra si obiectivismul.Bravo/dimitris

    RăspundețiȘtergere