8 mar. 2012

Cum sa NU intocmesti acte in Cipru

Anul trecut la inceputul lui Iunie am decis ca trebuie sa imi schimb masina cu una in care sa pot monta si scaunel pentru copil. Am postat frumos anunt pe net si am dat zvon la prieteni. Pana la urma s-a ivit un client care sa cumpere masina. Pentru ca nu puteam face tranzactia decat dupa-amiaza, am decis sa mergem al un birou particular de facut acte. Si aici au inceput problemele....
Tipul, care parea ca are acte false in opinia mea, s-a prezentat fara asigurare si fara foaia galbena. Pana la urma a facut o asigurare temporara (cover note) cu care s-a prezentat la birou si am intocmit actele. Duduia de la birou mi-a inmanat o copie a formularului de transfer a proprietatii masinii semnata de mine, de cumparator si de reprezentantul biroului.
Cu hartia in mana i-am dat omului cheile de la masina si, evident, masina. Apoi fiecare si-a vazut de drumul lui pana anul asta. Pe la sfarsitul lui Februarie am primit pe telefon un mesaj cum ca urmeaza sa imi expire numerele de la masina pe care o vandusem. M-am gandit ca trebuie sa fie vreo greseala de inregistrare in sistem si m-am dus la biroul public de intocmiri acte. Acolo, surpriza: masina era pe numele meu. Cei de acolo m-au trimis la Departamentul Transporturi pentru ca doar ei puteau schimba ceva. Cei de la Transporturi au ridicat lejer din umeri spunand ca masina este tot a mea si ca, legal, ma pot adresa politiei pentru a-mi recupera bunul. Doar ca cei de la Politie afirma ca masina e a mea, dar daca fac reclamatie risc si eu o amenda in instanta pentru ca "nu am facut toate diligentele pentru a ma asigura ca proprietatea bunului a fost transferata".
Cei de la biroul de intocmiri acte, cel privat, au afirmat ca nu au dus pana la capat ormalitatile pentru ca lipsea foaia galbena a cumparatorului. Doar ca pe mine nu ma informase NIMENI de lucrul asta, eu avand constiinta impacata ca aveam o copie a formularului de transfer semnata si stampilata de biroul respectiv.
Problema cea mare era ca nu mai puteam da de tipul caruia ii vandusem masina, acesta schimbandu-si numarul de telefon. Pana la urma prin interventii pe la prieteni si cunostinte am reusit sa aflu un numar de telefon si sa dau de nenorocit. Maine o sa primesc o copie a certificatului de la masina, de data asta pe numele noului proprietar.
MORALA: Incercati sa faceti actele doar la birourile de stat pentru ca acolo transferul de proprietate se face pe loc, emitandu-se imediat si certificatul de inmatriculare cu numele noului proprietar.
MORALA 2: NU FACETI AFACERI CU TIGANII, IN SPECIAL CEI BULGARI!

4 comentarii:

  1. Am patit la fel cu un englez.. in august cand toate birourile pt asigurari au fost inchise mi-a zis omu ca are cunostinte la birou si ca va rezolva peste 3 sapt dupa ce am dat palma... dupa 1 an am primit si eu scrisoare acasa.. :) mi-a luat 3 luni sa gasesc masina intr-o curte in Limassol cu 10cm praf :) am luat masina cu trailer am pus-o la punct si am mai vandut-o inca odata... Am avut mare noroc ca am gasit masina si ca englezul nu a facut accident cu ea. Eu zic ca nu numai cu tiganii sa aveti grija ci cu toti care par suspescti!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu aveam copia actului de v-c asa ca daca luam masina cu trailerul (stiu zona cam pe unde sta idiotul ala), el m-ar fi putut reclama pentru furt.
      In fine, problema e rezolvata.

      Ștergere
  2. Morala: ce nu faci "by the book" "comes back to haunt you"! nu trata cu un "neam de traista", si nu te lasa in baza vorbelor nimanui... succes in a-ti rezolva problema!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai duduia de la birou imi daduse o copie a hartiei aleia pentru transferul unui autovehicul. Ce puteam sa cer mai mult? De acum, daca voi mai fi in aceeasi situatie, o sa ii dau masina cumparatorului fix in momentul in care vad negru pe alb ca e pe numele lui!

      Ștergere