Toate televiziunile, radiourile si ziarele vuiesc despre noul model Dacia Lodgy. Cei de la ProTV au rezumat cel mai bine parerea celor de la Renault despre Dacia: e sigura, dar nu o ducem la testele EuroNCAP. Toata presa pupincurista lauda modelul pentru ca are "computer de bord", in fapt o panarama de sistem de navigatie cu radio si CD care in China nu costa mai mult de 20 de Euro. La 50 de euro, pret in China, se gasesc niste centre mulitmedia pe 2DIN incomparabil superioare celei din Lodgy. Dar daca ii pui saracului un touch-screen el o sa se bucure asa ca de ce ar pune Renault ceva de calitate?
Dar astea sunt deja mofturi. In ceea ce priveste confortul, Dacia se lauda ca masina dispune de geamuri actionate electric (optional) si de aer conditionat (tot optional). Ca echipamente de siguranta, in versiunea standard Lodgy nu are decat centuri de siguranta, ABS si airbag-uri frontale si laterale pentru pasagerii din fata. Pretul pentru versiunea de baza: 42627,45 RON (9600 EURO la o paritate de 4,44 ron/EUR). Deci in presa se mananca rahat cu pretul de pornire de 8500 de EURO. Cand ne uitam la varianta complet echipata si cu un motor pe benzina de 115CP, cu 5 locuri, ESP si sistemul de navigatie pretul sare la 61473,27 RON (13845 EUR la acelasi curs de 4,44 ron/eur).
De-a lungul timpului Dacia s-a uitat cu jind la marii jucatori de pe piata auto. Ei bine, la o prima comparatie cu ceilalti competitori, diferentele pun intr-o lumina proasta Dacia. Daca e sa ne uitam la un Peugeot 3008, versiuena de baza cu motor de 115CP, diferenta de pret este de 17633 EURO, adica mai scumpa cu 3788 EURO. De banii astia primiti in plus airbag-uri cortina fata/spate, avertizor sonor faruri aprinse sau cheie uitata in contact, faruri de zi, oglinzi exterioare reglabile electric si incalzite, asistenta la franarea de urgenta, volan imbracat in piele si reglabil si pe adancime, nu doar vertical. In plus, marele avantaj e confirmarea securitatii: 5 stele la testele EuroNCAP la care Dacia nu se duce ca oricum stie ca ia 2 stele cu indulgenta. Eu zic ca diferenta de aproape 3800 de euro merita platita. Opel Zafira cu pret de pornire de la 18460 de euro este putin cam departe de pretul Dacia, dar aduce in plus: bare suport deasupra masinii, oglinzi exterioare reglabile electric si incalzite, guri de ventilatie pentru pasagerii din spate, priza de 12V in portbagaj, lampa pentru citit pentru pasagerii din spate, volan imbracat in piele, frane pe disc si pentru rotile din spate, scaun pasager rabatabil complet, puterea de 115CP fiind data de un motor de 1.6.
Una peste alta, Dacia e ieftina doar pentru ca in varianta cea mai buna de echipare ii lipsesc unele dotari pe care alti producatori le au in standard. Sunt foarte curios cum se va comporta Dacia la EuroNCAP si cum se va comporta la testul "caprioarei". Pacat ca Renault nu doreste ca Dacia sa depaseasca nivelul de low-low cost. Uitati-va ce a facut Volkswagen din cei de la Skoda.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu