9 dec. 2010

Inca un motiv ca sa luptati pentru a avea contract de munca

De curand am apelat sa serviciile sociale din Cipru pentru unul din drepturile care revin tuturor asiguratilor: indemnizatia de crestere a copilului. Aceasta se acorda mamelor care lucreaza in Cipru si indeplinesc conditiile pe care le-am explicat si aici. Ei bine, cand a fost momentul, adica cu 2 luni inainte de data estimata a nasterii, am fost si am depus un formular completat de societatea unde lucreaza sotia si de doctorul curant. 
Pentru ca vechimea in Cipru nu era suficienta, am profitat de o prevedere a UE: mobilitatea fortei de munca dar si a calitatii de asigurat social! Cu alte cuvinte am portat "vechimea" din Romania in Cipru si astfel am reusit sa obtinem acest drept. 
Prevederile sunt valabile pentru toti romanii care lucreaza in spatiul UE si au in Romania un istoric de asigurari sociale, adica au lucrat in Romania cu contract de munca. Tot ce trebuie sa faceti este sa precizati in momentul depunerii formularului ca doriti sa beneficiati si de vechimea din Romania pe care oricare stat membru UE o poate interpela printr-un sistem electronic, pe baza numarului de asigurari sociale din Cipru (sau alta tara UE) si din Romania. Pentru Romania, toate referintele trebuiesc facute la CNP (Codul Numeric Personal).
Asadar e bine sa insistati pentru a lucra cu forme legale, atat in Romania cat si in strainatate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu