18 mai 2013

ATENTIE la produsele romanesti!

In ultimii doi ani afacerile cu produse romanesti, bulgaresti, rusesti si asiatice a inflorit in Cipru. Daca acum 3-4 ani erau 2-3 magazine romanesti in Limassol, extrem de scumpe, acum pe orice strada mai rasarita gasesti macar unul, iar preturile au scazut considerabil. Mai mult, chiar si magazinele de tip Periptero au facut loc in rafturi produselor traditionale. 
Aceasta dezvoltare a lucrurilor are partile ei bune, cum ar fi scaderea rpeturilor, accesul facil la produse etc, dar si dezavantaje: scaderea calitatii produselor importate si expirarea proselor alimentare. In lupta pentru scaderea pretului, importatorii aduc produse alimentare, in special preparate din carne, de la firme fantoma, produse ce au o calitate indoielnica.
In plus, faptul ca oferta de produse este tot mai mare si cererea este in scadere, produsele stau mai mult in galantare, multe ajungand sa depaseasca termenul de valabilitate. 
Acum o saptamana am cumparat de la un astfel de magazin unt romanesc.Mi-am facut un obicei din asta, doar ca de aceasta data, cand am desfacut pachetul am constatat ca mirosea a stricat, iar cand am gustat mi s-a confirmat supozitia. 
Saptamana asta am vrut sa fac un gratar asa ca m-am dus la cel mai apropiat magazin unde se vand produse romanesti si m-am uitat in congelator. Acolo ce sa vezi, pasta de mici era decongelata, la temperatura camerei, semn ca abia o pusesera in congelator dupa ce se dezghetase complet. Oricum, atunci cand cumpar pasta de mici ma uit atent la pachet si daca micii nu mai sunt formati, adica daca deasupra nu mai sunt rotunzi, ci s-au turtit, inseamna ca de la producator si pana in galantar acestia s-au decongelat pe undeva. 
Asadar aveti mare grija de unde cumparati produse romanesti, cum au fost pastrate si uitati-va pe eticheta inainte sa le puneti in cos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu